اگر سرتان گیج می رود بخوانید!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 26 / 10 / 1393
بازدید : 436
نویسنده : sharef zadeh

 سرگيجه يكي از ناراحتي هاي رايج است كه تقريبا همه افراد آن را تجربه كرده اند. زماني كه سرگيجه خيلي مكرر اتفاق بيفتد، بايد آن را مشكل جدي يا نشانه اي از يك بيماري حادتر دانست. 

 

سرگيجه چيست؟

 سرگيجه مانند درد يك احساس دروني و شخصي است كه در اين حالت بيمار حس مي كند همه چيز حتي خودش مي چرخد. همچنين احساس افتادن شديد و حالت تهوع نيز دارد. در اغلب اوقات، ديگر حالات گيجي نيز سرگيجه اطلاق مي شود كه در واقع اين طور نيست. بيمار در حالت گيجي احساس مي كند سرش خالي است، تكان تكان مي خورد، تاري ديد دارد، احساس بيماري مي كند و... اما احساس حركت و اختلال در تعادل ندارد.

چه زماني بايد به پزشك مراجعه كرد؟

بروز گاه گاه سرگيجه عادي است اما اگر معمولا اين حالت احساس شود و يا شديد باشد، بايد به پزشك مراجعه كرد. در واقع ممكن است مشكل مربوط به گوش داخلي باشد و به خصوص بايد به موارد زير اشاره كرد:

سرگيجه هاي خيلي شديد اما در زمان كوتاه. در اكثر موارد، هيچ علتي براي اين نوع سرگيجه مشخص نمي شود و به نظر مي رسد تشكيل كريستال يا رسوب در مايع موجود در گوش داخلي علت بروز اين علائم است.


آسيب يا عفونت گوش داخلي


بيماري منير ( Menier) كه باعث ايجاد سرگيجه، ‌ناشنوايي و وزوز گوش مي شود.
البته فقط گوش داخلي منشا سرگيجه نيست بلكه آسيب هاي كم و بيش جدي به مغز مانند تومور، ميگرن و... نيز ممكن است علت اين ناراحتي باشد. به همين دليل بسيار مهم است تا در صورت بروز سرگيجه هاي مكرر حتما به پزشك مراجعه گردد تا مشكلات جدي تر نيز تشخيص داده شود.

چطور بايد فعاليت هاي روزمره را مديريت كرد؟

هنگامي كه دچار سرگيجه مي شويم، بسياري از فعاليت ها خيلي مشكل يا خطرناك به نظر مي رسد.

حركت كردن به خصوص حركت دادن سر ناخوشايند است و فرد مي ترسد كه بيفتد. زماني كه سرگيجه ايجاد مي شود، فرد خود را محيطي كه همه چيز حركت مي كند مي بيند و همين مسئله سرگيجه را تشديد مي كند. متاسفانه كم نيستند افرادي كه به خاطر سرگيجه فعاليت هاي روزمره را كنار مي گذارند در حالي كه اين كار اشتباهي است؛ زيرا تا زماني كه مشكل گوش داخلي برطرف نشود، توانايي هماهنگي و تعادل نيز كاهش مي يابد. به همين دليل به افراد مبتلا به سرگيجه توصيه مي شود در صورت سرگيجه هاي مكرر به فعاليت هاي خود به خصوص اگر خطرناك نباشند و تعادل را تحريك كنند، ادامه دهند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 128
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 826
بازدید ماه : 2449
بازدید کل : 1079110
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com